Şebnem'in Ev hali

28 Ocak 2015 Çarşamba

PORTAKALLI KEK

portakallı kek

     Merhaba. Mis gibi portakal kokan,ipek gibi yumuşacık, lezzetli ve hafif bir kek arıyorsanız buldunuz. Yapması da çok kolay.

Malzemeler:

3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı portakal suyu
1,5 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
3 su bardağı un ( elenmemiş )

    Yumurta, toz şeker ve portakal kabuğunu güzelce çırptım. Sıvıyağ ve portakal suyunu ekledim tekrar çırptım. Kabartma tozu, karbonat ve unu beraber eledim, karışıma ekledim. Yağlayıp unladığım kalıba döktüm. Soğuk fırına koydum, 160 derecede pişirdim. Pişme süresi fırına ve kullandığınız kalıba göre değişir. Ben geniş bir kalıba ince bir şekilde yaydım 30 dakikada pişti. Siz 25-30 dakikadan sonra keklerinizi bir kürdan batırarak kontrol edin. Pişmemiş ise 5 dakika daha pişirin. Fazla pişen kek kuru ve kırılgan olur. Kekinizi fırının orta rafında değil bir alttaki rafta pişirin, üstü kurumasın. Bunlar benim kek pişirirken kullandığım püf noktaları. Bilmeyenler için belirtmek istedim. Afiyet bal şeker olsun sevgiler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder