Şebnem'in Ev hali

11 Mart 2015 Çarşamba

YOĞURT ÇORBASI

yoğurt çorbası
 
    Merhaba. Bugünlerde çok çorba yapar oldum. Malum şu grip salgını bize de uğradı her zamanki gibi. 5 gün içinde 4. çorba yapışım. Bir kerede çok yapıp günlerce aynı çorba içilmesi pek hoşuma gitmediğinden her seferinde 4-6 porsiyonluk farkı çorbalar yapıyorum. Bu gün Yoğurt Çorbası yaptım, Tabi ki Şebnem usulü oldu. Neden böyle diyorum çünkü her hanımın tarifi-tekniği başka. Unlu-unsuz, pirinçli-pirinçsiz, yumurtalı- yumurtasız derken uzayıp giden bir farklar listesi var. Bir de benim yaptığım şekilde deneyin eminim seveceksiniz.
 
Malzemeler:
 
1 su bardağı haşlanmış pirinç
1 su bardağı yoğurt
1 dolu yemek kaşığı un
4 su bardağı sıcak su
1 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı kuru nane
1 yemek kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı tuz
yayla çorbası
 
 
      Listeden de anlaşıldığı üzere ben yumurta kullanmıyorum. En bariz fark ise sarımsak kullanmam, beni takip edenler bilir hemen hemen her şeye sarımsak eklerim. Seviyorum ne yapıyım :))
yoğurt çorbası
 
      Benim pilavım vardı onu kullandım ve zamandan kazandım, çorbam 5 dakikada hazır oldu. Yemekten bir kase pilav artar da bir işe yaramaz ya işte onu hemen çorba yapın. Ya da buzluğa koyun çorba yapacağınız zaman kullanın. Pişmiş pirinciniz yoksa yarım bardak pirinci, üstünü geçecek kadar su ile yumuşayana kadar pişirin.
    Pilavı ve suyu tencereye koyup kaynattım.
yoğurt çorbası
 
    Sarımsak ve tuzu birlikte ezdim. Üzerine yoğurt ve unu ekledim. Pürüzsüz bir kıvam alana kadar çırptım.
yayla çorbası
 
    Yoğurtlu karışımı kaynayan çorbaya, biryandan hızlıca karıştırarak yavaş yavaş ekledim. 1-2 dakika kaynattım ve ocağı kapattım.
yayla çorbası
 
    Tereyağ ve naneyi ocağa aldım, eriyene kadar naneyi yakmadan ısıttım. . Naneli tereyağını,  çorbayı kaselere servis edip üzerine ekleyebilirsiniz yada tencereye döküp karıştırabilirsiniz. Afiyet olsun.
  
   
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder