Şebnem'in Ev hali

8 Ocak 2015 Perşembe

Evde ekmek nasıl yapılır?




ev yapımı ekmek
    Ekmeksiz mutfak yoktur ama genelde hazır almayı tercih ediyoruz. Aslında zevkli ve kolaydır ekmek yapmak, tek gereken zaman. Ortalama 3-4 saat sürdüğünü düşünürsek ha deyince hazır etmek zor oluyor.
  Ben çocuklar 2 yaşına gelene kadar hep özel ekmekler alıyordum. Sonra kendi yaptığım katkısız, tertemiz, taptaze, pakete girmemiş ekmekleri yapmayı tercih ettim.Bir süre elde yaptım fakat evde iki küçük çocuk varken elimi hamurda tutmak zor oluyordu tam yoğurmaya başlıyordum bırakıp elimi yıkamam gerekiyordu. İşte bu yüzden makinesini aldım. Makineler ne kadar faydalıymış. Sadece ekmek yapmak için değil hamur yoğurmak ve mayalamak için de çok pratik oluyor ekmek yapma makineleri.
     Bugün makine kullanmayıp elde yapacağım nostalji olsun :). Bu malzemeler ile 500 gramlık bir ekmek elde edeceğiz.

Malzemeler:
210 ml. su 
2 çay kaşığı tuz
360 gr. un 
2 çay kaşığı instant kuru maya

      Elde yapmak için unu eleyerek kaba aldım, ortasına havuz açtım. Havuzun dış çevresine tuzu serpiştirdim. Ortasına oda ısısında su ve mayayı koydum. Su ile mayayı çevresinden az un alarak parmaklarımla bulamaç yaptım. Sonra çevreden un alarak yoğurdum.
    
evde ekmek yapımı
      Unun hepsi toplanınca 10 dakika hiç ara vermeden yoğurdum. Üstünü nemli bezle örtüp kalorifere yakın bir yerde 1,5 saat dinlendirdim.
evde ekmek yapımı
Alttaki 10 dakika yoğurduktan sonraki hali.

      Hamur yaklaşık iki katı oldu.
ekmek tarifi
Alttaki 1,5 saat dinlenmiş hali.
     Tekrar 1-2 dakika katlaya katlaya yoğurup baloncukları söndürdüm. Kalıbımı iki damla sıvıyağ ile yağlayıp havlu kağıt ile fazlasını aldım hamuru içine yerleştirdim. Üstünü tekrar nemli  bez ile örtüp 45 dakika  dinlendirdim. . Kalıp yerine yağlı  kağıt serilmiş fırın tepsisi de kullanabilirsiniz.
evde ekmek yapımı
 
    
        Hamur dinlenince önce fırının tabanına metal bir sahan koydum ve 230 dereceye ısıttım. Hamurumun üzerine su sürdüm ve çizik attım. Sıcak fırına koydum aynı anda ısınan sahana da bir bardak kadar sıcak su koydum ve fırının kapağını kapattım.
  
ekmek tarifi
     Bu şekilde 10 dakika pişti sonrasında 200 dereceye düşürdüm 15-20 dakika daha pişirdim. Fırına koyduğumuz su, buhar yapacak ve ekmeğin kabuğu ince ve çıtır olacak. Üstü güzelce kızarınca fırından aldım. Bir bez yardımı ile elime alıp ekmeğin alt tarafına şöyle tık tık vurdum. Ekmek tam kıvamında pişmiş ise tok bir ses geliyor. Kesmeden önce bir tel üzerinde oda sıcaklığına gelene kadar bekledim. Afiyet olsun.
evde ekmek yapımı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder