Şebnem'in Ev hali

24 Ocak 2015 Cumartesi

ISPANAKLI PEYNİRLİ GÖZLEME

   
ıspanaklı peynirli gözleme
    Merhaba. Gözlemeyi hazır yufkadan yapıyorum. Daha pratik oluyor böylece. Ispanaklısını ilk defa denedim, iyi ki yapmışım bundan sonra sık sık yapacağım. Ispanakların sadece yapraklarını kullandım, saplarını ise =>bu tarif ile değerlendirdim.
ıspanaklı gözleme

Malzemeler:

Yarım kilo ıspanağın yaprakları
150 gram beyaz peynir ( yarım kalıp )
Tuz, karabiber, tatlı toz kırmızı biber
6 tane yufka
Tereyağ
ıspanaklı peynirli gözleme
 
    Ispanakları yıkayıp sadece yapraklarını aldım ince ince doğradım. Üzerine beyaz peynir,  çok az tuz-karabiber-kırmızıbiber ekledim. Benim peynirim tuzluydu az tuz koydum. Peyniri parçaladım siz rendeleyebilirsiniz. Hepsini yoğurur gibi sıkarak karıştırdım. Ispanakları biraz ezmiş oldum.
    En önemli kısmı katlama. Ben annemden öğrendiğim şekilde yapıyorum katlamayı, zaten başka da bilmiyorum :)

ıspanaklı gözleme
    *Yanınıza bir kase su alın, yufkayı tamamen açıp her yerine su serpiştirin.
1. resimdeki şekilde ortadan ikiye katlar gibi ama biraz geride bırakarak  katlayın. Tekrar kuru yerlere su serpiştirin. Ortasına kare şeklinde ıspanaklı malzemeden koyun.
2. resimdeki gibi üst ve alt bölümleri katlayın yine kuru yerlere su serpiştirin.
3. resimdeki gibi bir tarafı katlayın su ile ıslatıp diğer tarafı katlayın. Katlama işlemini tavanızın büyüklüğüne göre ayarlayabilirsiniz.
ıspanaklı peynirli gözleme

gözleme
 
     Her zaman yufkacıdan günlük yufka alıyorum. Bu şekilde elde açma gibi güzel oluyor. Tavayı yağsız olarak orta ısıda ısıtın, gözlemenin iki tarafını da pişirin. Çok yüksek ısıda pişirirseniz ıspanak pişmeden yufka pişer. Gelelim yağlama kısmına. Büyük bir tabağa pişen gözlemeyi alın, soğuk tereyağını bir çatal yardımıyla hızlıca üzerinde gezdirin. Bu şekilde yağlayınca yağ oranını ayarlamak kolay oluyor. Aynı işlemi diğer tarafına da uygulayın. Hepsini bu şekilde pişirip yağlayın üst üste dizin. Yemeye  alttaki gözlemelerden başlayın, onlar dinlenmiş oluyor. Yanına ayran ile besleyici ve doyurucu bir öğün, daha ne isteriz ki. Afiyet olsun.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder