Şebnem'in Ev hali

19 Şubat 2015 Perşembe

KURU MEYVELİ SÜTLÜ İRMİK TATLISI

   
sütlü irmik tatlısı



    Merhaba. Kuru meyveler ile irmik tatlısı hem lezzet hem de görüntü olarak çok hoş oluyor. Tarife geçmeden önce benim her zaman dikkat ettiğim bir ayrıntıyı paylaşmak istiyorum.
   Meyve, sebze, yeşillik hiç fark etmez, yıkanabilir yiyecek maddelerini sirkeli
suda bekletip yıkama takıntım var. Kuru meyveleri de 1-2 damla sirke koyduğum soğuk suda 10 dakika bekletip yıkıyorum. Sonra havlu kağıt ile kurulayıp o şekilde kullanıyorum. Mutlaka deneyin bana hak vereceksiniz. Beyaz bir kapta yapın bu işlemi sonra kuru meyveleri yavaşça içinden alın ve suyun dibinde biriken toz v.s. artıkları göreceksiniz.
 

irmik tatlısı
Malzemeler:
1 litre süt
9 yemek kaşığı irmik
1 su bardağı toz şeker
1 portakal kabuğu rendesi
1 dolu yemek kaşığı tereyağ
4 adet kuru incir
4 adet hurma
14 adet küçük kuru kayısı
Üzeri için:
Ceviz
Fındık
irmik tatlısı
     Kuru meyveleri anlattığım şekilde yıkadıktan sonra doğradım ve ıslattığım cam kabın dibine yerleştirdim.
     Portakalın kabuğunu rendeledim.
sütlü irmik tatlısı
     Tencereye şeker ve irmiği koydum karıştırarak sütü ekledim. Orta ısıdaki ocakta kaynayana kadar pişirdim. Ocağı kapattım portakal kabuğu ve tereyağı ekledim karıştırdım.  Kuru meyvelerin üzerine sıcak sıcak döktüm . Kaşıkla eşit bir şekilde yaydım. Üzerine ceviz ve fındık kırıntısı serptim. Buzdolabında dinlendirdikten sonra soğuk olarak servis ettim.
kuru meyveli sütlü irmik tatlısı
   
    Başlık fotoğrafı tatlının ter çevrilmiş hali. Üstü ise alttaki fotoğrafta. Afiyet olsun.

irmik tatlısı
Resim yazısı ekle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder