Şebnem'in Ev hali

2 Ocak 2015 Cuma

Kadınbudu köfte

   
                                     kadınbudu köfte tarifi
 
     Klasik köfte yemeklerinden sıkıldıysanız işte tam da size göre bir tarif. Benim malzemelerim ile 25 tane iri köfte çıktı.
 
Malzemeler
1 kg. köftelik kıyma.
6 yemek kaşığı pirinç.
3 orta boy kuru soğan.
Yarım demet maydanoz.
3 yumurta.
Karabiber.
Kimyon
Kekik.
Tuz.
Un.
Sıvıyağ.
                                      kadınbudu köfte
 
     Pirinçleri güzelce yıkayıp üzerini kapatacak kadar su ile pişirdim. Soğanları robotta doğradım. Kıymanın üçte birini soğanlar ile birlikte az sıvıyağ ekleyerek suyunu çekene kadar kavurdum. Soğuyunca kıymanın kalanını, haşlanmış pirinç, yumurta, kıyılmış maydanoz ve baharatları da ekleyip yoğurdum ve buzdolabında biraz dinlendirdim. Böylece daha kolay şekil alıyorlar. Yumurta kadar parçalar alıp hafif yassı bir şekil verdim önce una sonra yumurtaya bulayıp kızartım. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder