Şebnem'in Ev hali

2 Ocak 2015 Cuma

Tere otlu patates salatası

patates salatası
    
     Merhaba, yine Şebnem usulü bir tarif. Patates salatasının benim için en önemli kuralı bolca yeşillik. Domates, salatalık gibi malzemeler asla koymam.
Kendi damak zevkime göre bir de sosum var. Hadi başlayalım.

Malzemeler:

1kg. yani 4 irice haşlanmış patates.
5-6 yaprak marul.
Yarım demet tere otu.
Yarım demet taze soğan
Çeyrek demet maydanoz.

Sosu için:
1 limon suyu.
1 yemek kaşığı sirke.
1 küçük kahve fincanı zeytinyağ
1 küçük diş sarımsak.
1 çay kaşığı hardal.
1 tatlı kaşığı sumak.
Birer tutam karabiber ve kimyon.
Tuz.


patates salatası

     Sarımsağı ezip diğer malzemeler ile karıştırdım ve hazırladığım sosu salatayı yapacağım tabağa yaydım. Patatesleri küp küp  doğrayıp sosun üstüne yaydım. İnce ince doğradığım yeşillikleri de en üste yaydım fakat karıştırmadım. Bu şekilde servis zamanına kadar patatesler sosu çekip lezzetlenirken, yeşillikler yumuşamadan diri kalacak. Bu arada üsteki fotoğrafa tere otunu da ekledim belki bilmeyenler vardır. Afiyet olsun.
    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder