Şebnem'in Ev hali

2 Nisan 2015 Perşembe

SODALI PEYNİRLİ BÖREK



sodalı börek
  
    Merhaba. Bugün yine hem lezzetli hem de pratik bir tarif vereceğim. Sodalı böreği önceden hazırlayıp buzdolabında bekletebilir, daha sonra da pişirebilirsiniz. Böylece sodalı sosu içine güzelce çekmiş olur. Ben acil olarak yaptığım için fırın ısınana kadar 5 dakika beklettim.
peynirli börek


 
Malzemeler.
 
6 adet yufka
3 adet yumurta
2 şişe soda
Yarım su bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı tereyağ
500-600 gram beyaz peynir
sodalı peynirli börek
 
Peyniri ezdim. Peynir ve yufka tuzlu olduğu için tuz kullanmadım.
Sıvıyağ ve tereyağı birlikte tavaya alıp erittim.
sodalı börek
 
Yumurtaları çırpıp, sodaları ilave ettim.
peynirli börek
 
    Tepsiyi biraz sıvıyağ ile yağladım. Birinci yufkayı tepsinin kenarlarından sarkacak şekilde serdim. Bir-iki kaşık yağ gezdirdim. İkinci ve üçüncü yufkayı da aralarını yağlayıp tepsiye yerleştirdim. Peynirin yarısını yufkanın üzerine yaydım.
 
sodalı börek

    Dördüncü yufkayı yerleştirdim yağladım, kalan peyniri tekrar üzerine yaydım. Beşinci ve altıncı yufkayı serdim ve yağladım. En altta kenarlardan sarkıttığım yufkayı dört kenardan sırayla katladım ve böreği dilimledim.
    
sodalı peynirli börek

     Kalan yağı üzerine gezdirdim. Sodalı yumurtayı kepçe ile her tarafına gelecek şekilde böreğin üzerine döktüm. 190 dereceye ısıtılmış fırında 40 dakika altı ve üstü kızarana kadar pişirdim. Afiyet olsun.
peynirli börek
 
sodalı börek
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder