Şebnem'in Ev hali

21 Şubat 2015 Cumartesi

ERİŞTELİ EKŞİLİ KÖFTE

     
sulu köfte tarifi
 
    Merhaba, tencere yemekleri her zaman favorim. Yapımı ve servisi daha kolay, ayrıca bereketli oluyor. Çocuklar daha çok seviyor ve rahat yiyorlar. Sulu köfteyi de bu yüzden sık yaparım fakat her seferinde  farklı şekillerde yaparım. Bu gün de erişteli yaptım.
ekşili köfte
 
 
Malzemeler:
 
1 küçük kase ev eriştesi
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
Sıvıyağ
 
250 gram kıyma
2 yemek kaşığı pirinç
1 tatlı kaşığı un
1 adet küçük kuru soğan
2-3 dal maydanoz
Karabiber
Kimyon
Sumak
Tuz
 
1 limonun suyu
köfte yemekleri
 
 
    Pirinçleri yarım saat ılık suda bekletip, rondoda parçaladım. Böyle kullanınca daha muntazam oluyor köfteler. Pirinçler bütünken pişerse köftelerden uzun uzun çıkıyorlar, pek iyi görünmüyor.
erişteli köfte
 
    Soğan ve maydanozu birlikte rondoda kıydım. Soğan, maydanoz, kıyma, pirinç, un, karabiber, kimyon, sumak ve tuzu birlikte yoğurdum. Buzdolabında 15-20 dakika dinlendirdim. Küçük küçük yuvarladım, yuvarlarken parmaklarıma biraz sıvıyağ alıyorum daha rahat ve düzgün yuvarlanıyor.
sulu köfte
 
    Tencereye biraz sıvıyağ, salça ve erişteyi koydum biraz kavurdum. Üzerine 1,5 litre sıcak su ve tuz ekleyip 10 dakika yüksek ısıda kaynattım. Sonra köfteleri ve limon suyunu ekleyip 10 dakika daha düşük ısıda pişirdim. Kapağı kapalı biraz dinlendirdikten sonra servise hazır oldu.
sulu köfte
 
    Annemin yaptığı ev eriştelerini kullandım, gerçekten çok su çekiyorlar. Sonradan yarım litre daha su ekledim. Sizde duruma göre su ilavesi yapabilirsiniz. Afiyet olsun :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder