Şebnem'in Ev hali

26 Aralık 2014 Cuma

Okul sabahları kahvaltı

       Çocuklar bu sene birinci sınıfa başladı ve sabah kahvaltısının önemi bir kat daha arttı. Bu sabah da her zamanki gibi herkesten erken kalkıp sürüne sürüne mutfağa geçtim. Evdeki herkesin temel yediği ve özel tercih ettiği kahvaltılıkları hazırladım. Çocuklara kahvaltıda sevdikleri birkaç çeşit peynir ve zeytinin yanında klasik olarak süt, bal, yumurta, pekmez, domates, salatalık, biber hazırlıyorum. Sütü mutlaka ılık ve ballı olarak alır kendileri. Amma velakin günlük olarak yumurtanın sunumunu değiştirmek gerekiyor, bıktırmak istemeyiz. Katı olarak ikisi de zorlanıyor bu sebepten rafadan, yağda, krep içinde ve yumurtalı ekmek olarak döndüşümlü olarak pişiriyorum. Bazen hazır yufkadan peynirli gözleme yapıyorum o gün yumurta yapmıyorum. Hepsini yemelerini beklemek çok olur, zaten kuş kadar yiyorlar. Hiçbir çocuk aynı değil zorlamak yanlış ben bunu ikizlerden birebir öğrendim ve öğreniyorum. Hanım sultan domatessiz ve siyah zeytinsiz kahvaltıya oturmazken, minnoş erkek asla yemez ( ama ben bazen çaktırmadan yediriyorum). Zorlama yok diğerlerini yeseler yeter, miğdelerini kaldırıp çıkartacaklarına (biliyorsunuz çocuklar bunu başarıyla yapabiliyor) yemesinler. Yemedikleri şeyleri başka bir sunum ile yedirebiliriz nasılsa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder