Şebnem'in Ev hali

6 Mart 2015 Cuma

YOĞURTLU KIRMIZI PANCAR

   
kırmızı pancar salatası

    Merhaba. Faydaları saymakla bitmeyen kırmızı pancar tarifi vereceğim. Pratik bir şekilde çabuk hazır oluyor. Pembe pembe güzel de bir rengi var bu salatanın.
 
Malzemeler:
 
4 adet kırmızı pancar
1 su bardağı yoğurt
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1 diş sarımsak
Tuz
yoğurtlu kırmızı pancar
 
 
Kırmızı pancarları, patates haşlar gibi kabukları ile yumuşayana kadar pişirdim. Soğuyunca rendeledim.
Sarımsağı ezdim. Yoğurt, sarımsak, zeytinyağ ve tuzu çırptım.Yoğurt ve pancarı birlikte karıştırdım ve işte hazır.
kırmzı pancar
 
Aslında bu tarifte biraz limon suyu da kullanıyorum. Fakat bu sefer ev yoğurdu kullandım ve biraz ekşi olduğu için limon eklemedim. Siz bunu dikkate alın isterseniz bir tatlı kaşığı kadar limon suyu ekleyebilirsiniz. Zeytinyağ yerine mayonez de harika oluyor. Salatayı hazırladıktan sonra servis edeceğiniz tabağa alıp üzerini düzeltin, yoğurdun suyu çukur kalan yerlere süzülmesin. Buzdolabında biraz dinlendirin, bu şekilde kıvamı biraz daha yoğunlaşıyor ve pancarlar sosun lezzetini içine çekiyor. Böyle faydalı besinleri sofranızdan eksik etmeyin. Sevmeseniz bile bir iki lokma şifa niyetine yiyin, çocuklarınıza yedirin. Afiyet olsun :))
yoğurtlu kırmızı pancar salatası
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder