Şebnem'in Ev hali

14 Mart 2015 Cumartesi

AYVA TATLISI

 
ayva tatlısı

    Merhaba. İlk defa denediğim ayva tatlısı çok pratik bir tatlı. Her ne kadar içinde şeker olsa da hamur işlerine göre daha sağlıklı. Elinizdeki ayva sayısına göre ölçüler ile rahatça oynayabilirsiniz. Ayva başına 2 yemek kaşığı şeker kullandım. Ayvalar orta boy olduğu için bu şeker miktarı iyi oldu.
    Büyük ayva kullanırsanız 3 yemek kaşığı şeker kullanabilirsiniz.
 
Malzemeler:
 
3 adet orta boy ayva
6 yemek kaşığı toz şeker
meyve tatlıları
 
    Evet sadece iki malzeme kullandım. Ayvaları soydum, dörde böldüm. Ayıkladıktan sonra çekirdeklerini tencereye koydum, ayvaları da güzelce sıraladım. Şekeri üzerlerine gezdirdim. Kapağını kapatıp orta boy ocağın en düşük ayarında pişmeye bıraktım.
ayva tatlısı
 
    Ben 2 saat 10 dakika pişirdim. Yaklaşık olarak bu sürede pişiyor. Arada kontrol edin, pişme süresi ayvalara ve ocağa göre ufak değişiklikler gösterir.
ayva tatlısı
 
    Pişince kapağı kapalı olarak soğuttum. Sonra servis tabağına alıp dolaba kaldırdım. Ben kaymak ile servis ediyorum, çok yakışıyor. Afiyet olsun.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder