Şebnem'in Ev hali

5 Şubat 2015 Perşembe

KARALAHANA SARMASI


Etli karalahana sarması
     Merhaba. Uzun zamandır yapmamıştım bu yemeği. Dün pazarda bu güzel tazecik karalahanaları görünce hemen aldım ve yaptım. Bakalım nasıl yapmışım :))

kara lahana
Malzemeler:
 
2 demet karalahana
 
İç malzemesi:
 
200 gr kıyma
1 su bardağından az pirinç
4-5 tane küçük domates
3-4 tane küçük sivribiber
4-5 diş sarımsak
1 tane kuru soğan
Maydanoz
1 yemek kaşığı sumak
Tuz, karabiber, kimyon
Yarım limon suyu
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
Yarım bardak su
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı tereyağ
 
     Karalahana demetleri küçük olduğundan iki demet kullandım. Saplarını kestim, yapraklarını kaynayan suda 4-5 dakika pişirdim. Soğuk suya alıp daha sonra süzülmeye bıraktım. Saplarını da biraz haşladım tencerenin dibine dizdim.
karalahana sapları
 
    İç harcı için domates, biber, soğan, sarımsak ve maydanozu rondoda kıydım. Benim domates ve biberlerim kahvaltılık küçük küçük olduğundan birkaç tane kullandım. Kıyılmış sebzeleri, baharatları, kıymayı, yıkanmış pirinci, salçaları, limon suyunu, sıvıyağı, küçük doğranmış tereyağını, yarım bardak suyu birlikte yoğurdum.
karalahana sarması
 
    Yaprakları damarları üste gelecek şekilde açtım, ortadaki büyük damarlarını sarımsak ezici ile ezdim. Tepeleme bir tatlı kaşığı içten koydum ve sardım.
karalahana sarması
 
  Yaprakların damarlarını çıkarmak, büyük yaprakları ikiye bölüp sarmak gibi şeyleri pek beceremediğimden gayet pratik bir şekilde sarıyorum. Bu yüzden ufak körpe yapraklar seçiyorum :)). Sarmaları tencereye dizince  az sıvıyağ, az tuz, bir bardak su ekleyip üzerine tabak kapattım. Bu şekilde  dolmalar açılmadan düzgün bir şekilde pişiyor. Yüksek ısıdaki ocağa koydum. Kaynayınca ocağın ısısını düşürüp 25-30 dakika pişirdim. Yarım saat dinlendirip ailece afiyetle yedik. Sarmaların altındaki sapları  atmıyorum yoğurtla birlikte çok güzel oluyor. Afiyet olsun sevgiler...
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder