Şebnem'in Ev hali

9 Şubat 2015 Pazartesi

KAĞITTA SOMON BUĞULAMA

   


kağıtta somon


    Merhaba. Somonu genelde buharda buğulama yöntemi ile pişiriyorum. Bu şekilde sulu ve lezzetli somon yapmak çok kolay. Hazırlaması 5 dakika, pişirmesi 5 dakika. Kullandığım malzemelerde miktar belirtmeyeceğim. Siz malzemenize ve zevkinize göre miktarlarını ayarlayabilirsiniz.

 
somon buğulama


Malzemeler:

Somon
Taze soğan
Maydanoz
Limon
Biberiye
Defne yaprağı
Zeytinyağ
Karabiber
Tuz


    Somon dilimini yağlı kağıdın üzerine aldım tuz, karabiber ve çok az zeytinyağ ekledim. Taze soğan ve maydanozları ince ince doğradım üzerine ekledim. En üste defne yaprağı, biberiye ve limon dilimlerini koydum. Yağlı kağıt ile somonu paketledim. Tencereye bir bardak su koydum ve buhar sepeti ile birlikte somonu yerleştirdim. Basınçlı (düdüklü ) tencere kullandım. 5 dakika sonra yemeye hazır oldu. Afiyet olsun.


 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder