Şebnem'in Ev hali

17 Ocak 2015 Cumartesi

Nohutlu brokoli çorbası

  
brokoli çorbası
      Yine bir deneme ile sizlerleyim :)). Brokoli çorbasının lezzet ve rengini artırmak adına bir çalışma yaptım. Benim gibi brokoli sever biri için çok güzel bir tarif oldu. Malzemeler ile başlayalım.

nohutlu brokoli çorbası

250 gr. brokoli ( yaklaşık olarak )
1 adet havuç
1 diş sarımsak
Küçük bir kase haşlanmış nohut
1 dolu yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağ
800 ml. soğuk su ( 4 su bardağı )
200 ml. süt ( 1 su bardağı )
Tuz
brokoli çorbası

     Brokolileri sapları ve yapraklarıyla doğradım, havucu rendeledim, sarımsağı küçük doğradım. Tencereye havuç, sarımsak ve tereyağını aldım bir iki dakika soteleyip unu ilave ettim.
    
nohutlu brokoli çorbası
     Biraz daha soteledim ve 4 su bardağı soğuk su ekledim. Sürekli karıştırdım unun topakları açılınca brokoliyi, haşlanmış nohudu ve tuzunu ekledim.
                            brokoli çorbası

     10 dakika kaynadıktan sonra sütü ekledim kaynatıp ocaktan aldım. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder